CSR活動

オークネットは「本物主義」を原点に、本物のサービスを追求するとともに、業界の発展ならびに、社会生活の向上に貢献してまいります。
また、地球環境保全などの社会的役割を主体的に果たし、持続可能な未来社会の実現に貢献してまいります。

お客様のために

すべてのお客様との「フェアでベストな取引」を徹底するとともに、共存共栄をめざした取り組みを推進しています。

BPR活動


常に新しいアイディアやサービスを提案したり、業務プロセスの見直しを図る社内啓発活動を実施。お客様・取引先様への最高のサービスを提供するため全社一丸となって取り組んでいます。

コンプライアンス委員会の設置


社会秩序を乱す行動や社会から非難される行動をしないことを目的に、社内外に委員会を設置し、法令違反(その恐れがある)行為を未然に防ぐ体制を整備しています。

地域社会と環境のために

地域の方々と積極的に関わり、森づくり活動や災害復興支援などを継続しています。

  • 「国際森林デー2016 みどりの地球を未来へ」に参加

    2016年3月26日、東京湾に浮かぶゴミと建設用土で埋立てられた島である「海の森」への植樹活動に参加しました。
    植樹会場は2020年の東京オリンピック競技予定地に指定されています。

    2016年3月26日 海の森」植樹イベントに参加-国際森林デー2016 みどりの地球を未来へ-

  • 災害復興支援・緑の百年物語フェスティバルへの参加

    2005年10月8日、新潟県栃尾市の杜々の森(とどのもり)名水公園で開催された、災害復興支援・緑の百年物語フェスティバルへ参加し記念植樹を実施しました。

  • 東日本大震災 復興支援

    東日本大震災の被災地域へ義援金及び物資の提供を行ったほか、被災地域の再生を支援しています。

    2011.3.
    義援金および被災会員への見舞金の寄贈、自治体からの要請に応じた物資の提供を行いました。

    2012.3.
    復興チャリティイベントを実施し、手数料の一部を義援金として寄贈しました。

    津波、火災により被害を受けた桜の木を再生するプロジェクト、「さくらプロジェクト3.11」へ桜の苗木311本を寄贈し、植樹活動を実施しました。

    2012.11.
    福島県川内村の復興と地域の活性化に貢献 『桜苗木311本』を植樹

    2013.11. 福島県川内村に『桜苗木311本』を植樹

  • 森づくり活動

    自然環境保護活動の一環として、公益社団法人 国土緑化推進機構の「地球温暖化防止と花粉の少ない森づくり」事業に参加し、2005年より「森づくり」活動をスタートしました。

    2017年4月28日(金)林野庁長官より感謝状授与

    第21回 :2018年4月14日(土) 埼玉県入間郡越生町「越生ふれあいの里山」

  • 「Fun to Share(みんなでシェアして、低炭素社会へ。)」活動へ賛同

    地球温暖化防止の国民運動「チームマイナス6%」、「チャレンジ25キャンペーン」に参加し、その発展として発足された「Fun to Share」へも賛同しています。
    クールビズ及びウォームビズ活動に取り組み、服装での温度調節や、エアコンの節電を実施しています。

社員のために

多様性を尊重し、公正な評価・処遇の仕組みを追求するとともに、安全で誰もが働きやすい職場づくりを進めています。

困難を乗り越え挑戦する仲間を


オークネットビジネスアカデミー


希望する全ての従業員を対象に、毎年受講料無料の「ビジネスアカデミー」を開講しています。
従業員の職位に応じたビジネススキル習得の機会を用意しています。

自己啓発支援プログラム


希望するすべての従業員に、通信教育の制度を用意。主体的に自己の能力開発に取組もうという意欲に応え、受講科目には上限を設けず、費用は100%会社が負担して提供しています。

CSR activities

With our policy of pursuing genuine services as our original goal, we at Aucnet pursue genuine services and contribute to developing the industry and improving social life.
We will also be proactive in fulfilling our social roles, such as our role in the protection of the global environment, thereby contributing to the achievement of a sustainable future society.

For the Benefit of Customers

We ensure “fair, best trades” with all of our customers and promote measures for mutual benefits with them.

BPR activities
We engage in internal awareness-raising activities aimed at continually suggesting new ideas and services and reviewing our business process. All of us at Aucnet work together to provide the best services to our clients and their customers.

Compliance committees
We have established internal and external committees to prevent acts that disturb the social order and acts that will be criticized by society. We have thus established a system for preventing acts that violate (or may violate) laws and regulations.

For the Benefit of Local Communities and the Environment

We are proactive in involving ourselves with people from local communities. We continue to be engaged in forestation activities and provide support for disaster reconstruction and other initiatives.

For the Benefit of Employees

We respect the diversity of our employees and pursue measures to ensure fair evaluation and treatment. At the same time, we are striving to create safe workplaces that are comfortable for everyone.

Aucnet Business Academy
Every year, we provide free Business Academy classes to all interested employees.
We thereby provide them with opportunities to master business skills that are appropriate for their job classes.

Self-development support program
We have introduced a system for helping employees to take correspondence courses, which is available to all interested employees. In response to employees’ commitment to developing their capabilities, we do not set an upper limit on the number of courses each employee can take, and the company pays all tuition fees.